środa, 13 października 2010

Egoizm i niewiedza

Właśnie wróciłem z protestu przeciwko podwyżce podatku VAT... Było bardzo fajnie, sporo osób przyszło. Kilka godzin wcześniej miałem okazję wspomnieć o akcji jednemu mojemu koledze, który w odpowiedzi rzekł: "Podatek VAT i tak Ciebie nie dotyczy". Jak to? To jest nieznajomość elementarnej wiedzy! To nie jest jakaś sfera znana wyłącznie profesorom ekonomii, tylko rzecz spotykana na każdym kroku! Jak wysyłasz SMS-a do TVN-u, jest napisane np.: "3,66 zł (3 zł + VAT)". Na gazecie jest napisane: "W tym 0% VAT" lub "7% VAT". Może mu się pomyliło z CIT-em lub PIT-em...

Irytujący jest ten egoizm - światopogląd, że jak mnie coś nie dotyczy, to nie muszę się tym przejmować. Ludzi sukcesywnie pierze się z pieniędzy, zadłuża na wiele lat, inwigiluje i wtrąca w życie rodzinne, zabrania spożywania, czego się chce, ale... co tam? Mnie nic nie jest.

1 komentarz:

  1. gospodarka to system naczyń połączonych, nie może być tak, że ktoś nałoży podatki na jakiś podmiot, np. banki albo "bogatych", a reszta nie poczuje tego

    OdpowiedzUsuń