czwartek, 8 lipca 2010

Dlaczego srebro ma potencjał?

Przepraszam, że nie skomentowałem wyniku wyborów prezydenckich, bo po prostu nie chciało mi się, a poza tym - tu nie ma nic do komentowania! Dwa słowa: zwycięstwo populizmu.

Ale dzisiaj odchodzimy od polityki - zajmijmy się srebrem. Ten metal szlachetny doceniany jest bardziej za granicą niż w Polsce, głównie w USA, Australii i Nowej Zelandii. Niektórzy nagrywają nawet filmiki dotyczące srebra. Można je znaleźć na YouTubie, np. kanał stellaconcepts albo drutter.

W Polsce nie jednak jest źle. Można znaleźć artykuły nt. srebra, sklepy i blogi nt. inwestowania w ten kruszec.

Teraz czas na atuty srebra. Dlaczego srebro jest cenne i dlaczego będzie coraz cenniejsze?

  1. Srebro jest bardzo dobrym przewodnikiem prądu (chyba nawet lepszym od miedzi!), dlatego jest zapotrzebowanie w przemyśle elektronicznym.
  2. Jony srebra mają właściwości bakteriobójcze, dlatego używa się go w medycynie i do produkcji kosmetyków (dezodoranty i szampony).
  3. Metal używany jest do produkcji monet (kiedyś obiegowych, dziś kolekcjonerskich i bulionowych).
  4. Produkcja biżuterii, naczyń i sztućców.
  5. Nagrody dla uczniów - mam dwie srebrne tarcze, próba 925.
  6. Srebro ma charakterystyczną barwę dźwięku, dlatego gra się czasem na srebrnych fletach.
  7. Fotografia - szczegółów nie przytoczę, bo się nie znam. Liczę na pomoc w komentarzach!
  8. Lustra...
  9. Przemysł chemiczny (srebro m.in. wykorzystuje się jako katalizator).
  10. Zapotrzebowanie rośnie, nie można go "dorobić" (np. dodrukować), dlatego będzie go coraz mniej.
  11. Srebro jest o wiele tańsze od złota i można je niedrogo nabyć.
Jeśli Was przekonałem i chcecie dowiedzieć się więcej nt. srebra - zaraz podam linki do artykułów, które ostatnio czytałem i bardzo mi przypadły do gustu.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz